• Jan Takke

    Een briljante idee wordt soms niet meteen als zodanig onderkend en komt bovendien vaak onverwachts…. geld niet! Hoe organiseer de koppeling van de prestatie op het briljante moment en de passende beloning daarvoor?

    • Zonder nu heel flauw te zijn staat daarover best veel in het hoofdstuk over nieuwe beloningsvormen in het nieuwe boek 🙂 

      Om een idee te geven: een deel is b.v. waardebepaling achteraf, waarbij een aandelenbelang misschien wel de meest ultieme vorm daarvan is. Dan is altijd de vraag hoe groot het belang is, maar dat is een vorm. 

      Een andere vorm is crowdsourcing: hoeveel is het je waard? In de high end zal ook steeds vaker een hoge waardering zijn voor briljante dingen. De exacte waarde is mede afhankelijk van de executie en nog een aantal zaken. Dus het ligt er in veel gevallen aan waar het initiatief ligt (bij de man met het idee of het bedrijf) hoe je het kan waarderen. 

      Wel zal ik de eerste zijn die zal zeggen dat het nooit makkelijk is. 

  • Sandra Barth

    Leuk om alvast wat glimpen van je boek te lezen. Idd zullen de nieuwe zelfstandigen samenwerkingsvormen met anderen zoeken, om hun opdrachtgevers toch complete diensten te kunnen bieden. Je kan nu eenmaal niet van alle markten thuis zijn.  Ben benieuwd naar je volgende blog!